Friday, July 30, 2010
خواندنیها
کمينه
فلفل تند در پيشگيري از ديابت موثر است
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA ...
با خوردن کیوی به جنگ سرما خوردگی بروید
شما درباره خواص كيوي چه شنيده‌ايد؟ به نظرتان اين ميوه، منبع كدام يك از ويتامين‌ها و املاح ...
دانه گرده و خواص آن
دانه های گرده اندام نر گیاهان هستند که برای لقاح بر روی گلهای ماده منتقل می شوند. این انتق...
4 روش آسان ولي به ظاهرسخت براي كنترل اشتها
ما تا كنون توصيه هاي تغذيه اي ضد و نقيضي شنيده ايم. اما بهتر است كه اين حقيقيت را نيز فرام...
دیابت بارداری
دیابت حاملگی از اختلالات مهم دوران بارداری است که به صورت عدم تحمل گلوکز در طول دوران بارد...
دستورات آشپزي با سبزيجات – ميوه جات و حبوبات
ما مردم امروزه مقدار زيادي مواد چرب و مواد قندي مصرف مي كنيم و به اندازه كافي از فيبرها – ...
آرشیو اخبار
کمينه
گروه های خبری
کمينه
اخبار
کمينه

آخرین مطالب | آرشیو | جستجو

تاریخ: ۱۳۸۸ پنج شنبه ۱۵ بهمن نظرات: 0 نظر نمایش: 47 مرتبه امتیاز 1   (Article Rating)
تاثير گياهان دارويي بر درمان چربي بالا

محققان پژوهشكده گياهان دارويي جهاد دانشگاهي تاثير گياهان دارويي بر درمان چربي بالا را مورد بررسي قرار دادند .

 

 

محققان پژوهشكده گياهان دارويي جهاد دانشگاهي در مطالعه اي اثر 6 گياه دارويي كنگر فرنگي , يونجه‌, شنبليله‌, سير, سويا, خارمريم و داروهاي گياهي‌مانند مخمر قرمز برنج‌, مقل ازرق‌, فيبرهاي خوراكي‌, پسيليوم‌, گوراگام وسبوس گندم را بر درمان چربي بالاي خون مورد بررسي قرار دادند.

نتايج اين مطالعه حاكي است تركيبات موجود در مكمل هاي غذايي و گياهان دارويي از جمله فيبرهاي غذايي‌, ويتامين ها, فلاوونوييدها, استرول ها و ديگر تركيبات آنتي اكسيداني مي‌تواند با تاثير بر واكنش هاي متابوليسمي بافت هاي مختلف بر متابوليسم چربي ها تاثير گذار باشد.

براساس نتايج اين پژوهش استفاده از سبوس گندم منجر به كاهش سطح كلسترول و ال دي ال خون افراد مبتلا به چربي خون بالا مي شود و مصرف 28 گرم ازآن در طول روز مي تواند اثرات مثبتي داشته باشد.
علا‌وه بر اين مصرف عصاره بذر گياه دارويي خارمريم معروف به سيلي مارين در بيماران ديابتي مبتلا به چربي خون بالا موجب كاهش كلسترول تام‌, ال دي‌ال و تري گليسريد خون مي شود.
همچنين استفاده از سويا نيز مي تواند ال‌دي ال خون را تا حدود 10 درصد كاهش دهد و بررسي ها حاكي است جايگزيني روزانه 20 گرم پروتئين سويا به جاي پروتئين گوشت تاثير بسزايي در كاهش سطح كلسترول خون دارد.
همچنين استفاده از بذر گياه يونجه علا‌وه بر كاهش سطح كلسترول خون در درمان اختلا‌لا‌ت يائسگي نيز مفيد است.مصرف برگ گياه كنگر فرنگي‌سنتز كلسترول را در سلول هاي كبد مهار مي‌كند و ميزان كلسترول را به ميزان 18 درصد كاهش مي دهد.استفاده از گياه دارويي شنبليله‌موجب كاهش ميزان تري گليسيريد خون مي شود .

IRIBnews

 

کد; 133
گروه: اخبار عمومی

امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

چاپ  
حريم شخصي كاربران  |  شرایط استفاده
کلیه حقوق سایت برای شرکت همیاران خیراندیش محفوظ می باشد