آخرین مطالب | آرشیو | جستجو
منبع خبر: خبرگزاري دانشجويان ايران تهران 14/07/1386
شرح خبر
براساس يافته هاي اخير محققان مركز تحقيقات غدد درون ريز و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي تهران، مصرف آب آلبالو به عنوان يك منبع غني آنتوسيانين در بهبود عوامل خطر بيماري هاي قلبي عروقي در بيماران مبتلا به ديابت نوع 2 مؤثر است. به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشكي تهران مطالعهاي توسط پژوهشگران مركز تحقيقات غدد درون ريز و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي تهران با هدف تأثير مصرف كنستانتره آب آلبالو به عنوان يك منبع غني از آنتوسيانين ها بر سطح چربي و فشار خون در بيماران مبتلا به ديابت نوع 2 انجام شد. اين مطالعه به صورت نيمه تجربي بر روي 16 زن ديابتي نوع 2 انجام شد كه روزانه 40 گرم كنستانتره آب آلبالو به مدت شش هفته دريافت كردند. در شروع و پايان مطالعه نيز وزن، چربي هاي خون، سطح فشار خون سيستوليك و دياستوليك اين افراد اندازه گيري شد. نتايج اين بررسي نشان مي دهد: مصرف آب آلبالو به بهبود عوامل خطر بيماري هاي قلبي و عروقي در بيماران مبتلا به ديابت نوع 2 كمك مي كند، لذا مصرف متعادل آن به بيماران ديابت نوع 2 توصيه مي شود.
کد; 27 گروه: اخبار عمومی
نام (الزامی)
ایمیل (الزامی)
وب سایت
پیگیری نظرات و اطلاع رسانی از طریق ایمیل