Monday, February 06, 2012
گروه های مقالات
کمينه
     دیابت (113)
     تغذیه (114)
     خواندنی (74)
خواندنیها
کمينه
غذاهایی که دشمن دیابت هستند را بشناسیم.
20 غذايي كه دشمن ديابت هستند. -----------------------------------------------------------...
خواص عناب
گیاه عناب :  يکي از گونه هاي بي شمار ziziphus است که ميوه آن خوراکي است ، با اين حال...
بهترين غذاهاي شادي آور
مواد غذايي كه باعث مي‏شوند احساس خوبي داشته باشيد با پيشرفت علم، ارتباط بين سلامت روح و ر...
اهمیت کاهش وزن
»اهمیت کاهش وزن اگر شما نیز اضافه وزن دارید باید بدانید که کاهش حتی چند کیلوگرم از وزن فع...
گلايسميك ايندكس ( انديس گلايسمي يا شاخص قندي) چيست
  گلايسميك ايندكس در حقيقت درجه بندي مواد غذايي داراي كربوهيدرات بر اساس ميزان تاثير...
خواص روغن سبوس برنج
  روغن سبوس برنج يک روغن خوراکي سالم با اثرات بالقوه براي کاهش آترواسکلروز و بيماري ...

آخرین مطالب | آرشیو | جستجو

تاریخ: ۱۳۸۸ يکشنبه ۱۲ مهر نظرات: 0 نظر نمایش: 541 مرتبه امتیاز 7   (Article Rating)
آجيل و خشکبار براي سلامتي بدن مفيدند

 

بر اساس آخرين پژوهش‌ها، آجيل و مغزها مانند فندق، گردو، پسته نقش مهمي در تامين سلامتي بدن ايفا مي‌کنند. بر خلاف تصور عوام که فکر مي‌کنند اين قبيل مواد خوراکي فاقد ارزش‌ غذايي هستند، بايد گفت که اين مواد غذايي منابع سرشاري از پروتئين، مواد معدني و ويتامين‌هاي آنتي اکسيداني هستند. مطالعات نشان مي‌دهد مغزها يکي از مهمترين منابع غني سلنيوم هستند که اين ريز مغذي براي تامين سلامت سيستم ايمني بدن ضروري است؛ همچنين داراي برخي خواص ضد سرطاني است

دانشمندان دانشگاه ايلينويز در آمريکا دريافته‌اند که يک مکمل غذايي حاوي 200 ميکروگرم سلنيوم در روز، ميزان ابتلا به سرطان هاي پروستات، ريه و روده را در حدود 50 درصد کاهش مي‌دهد. همچنين از پيشرفت سرطان سينه در زنان و بروز مشکلات پروستات در مردان جلوگيري مي‌کند.

اين دانه‌هاي خوراکي سرشار از فسفر هستند که اين ماده معدني به ساخت استخوان ها و دندان ها کمک مي‌کند و نيز منبع سرشار از منيزيم است که اين عنصر نيز در ايجاد تعادل در عملکرد ماهيچه‌ها و اعصاب نقش مهمي دارد. همچنين وجود اسيد لينولنيک در اين دانه‌هاي خوراکي مي‌تواند براي حفظ سلامت پوست و ايجاد تعادل هورموني مفيد باشد.

در ذيل تاثيرات مثبت برخي از اين دانه‌ها ذکر شده است:

بادام زميني : خوردن بادام زميني به مقدار 5 بار يا بيشتر در هفته و هر بار 28 گرم ، احتمال بروز ديابت نوع دوم را در زنان کاهش مي‌دهد. بادام زميني داراي مقادير زيادي چربي اشباع نشده‌، منيزيم و فيبر غذايي است که همگي خطر بروز ديابت را کاهش مي‌دهند. همچنين حاوي فيبر و منيزيم است که باعش کاهش مقاومت انسولين مي‌شوند. وجود چربي امگا - 3 نيز باعث حفظ سلامت سلول ها، نرمي پوست و نيز کاهش ميزان کلسترول کلي در خون مي‌شود. بادام زميني منبع سرشاري از آهن، روي، ويتامين E، منيزيم و فوليک اسيد است که تاثير مهمي در مبارزه با مواد سرطان زا دارند.

گردو : بر اساس مطالعات انجام شده از سوي محققان ، گردو نه تنها کلسترول مضر را کاهش مي‌دهد، بلکه باعث کاهش التهاب رگ‌هاي خوني مي‌شود که معمولا عامل بروز بيماري هاي قلبي - عروقي هستند. گردو منبع ويتامين E، آهن، منگنز، فسفر، پتاسيم ، فوليک اسيد و ويتامين B6 است که در ساخت استخوان ها، تامين سلامت قلب و خون نقش مهمي دارند. روغن گردو نيز منبع غني آلفا لينولئيک اسيد (ALA) است که از گروه اسيدهاي چرب غيراشباع اُمگا-3 مي باشد.

بادام : سرشار از پروتئين و داراي ريزمغذي‌هاي مهمي از قبيل منيزيم، پتاسيم، فسفر، مس، ويتامين B2، نياسين است . همچنين روغن بادام منبع غني ويتامين E است که نقش ضد سرطاني و آنتي اکسيداني دارد. بادام شامل مقادير زيادي کلسيم است و نيز مي‌تواند در بهبود رشد استخواني و جلوگيري از بروز پوکي استخوان موثر باشد. محققان کانادايي دريافته‌اند ، اگر افراد مبتلا به کلسترول بالا روزانه 30 گرم بادام مصرف ‌کنند، ميزان کلسترول مضر خون خود را تا 4 درصد کاهش خواهند داد.

 

کد; 5
گروه: تغذیه

امتیاز بندی

در حال حاضر هیچ نظری ارسال نشده است
ارسال نظر:

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

حريم شخصي كاربران  |  شرایط استفاده
کلیه حقوق سایت برای شرکت همیاران خیراندیش محفوظ می باشد